Vermijd de vergeetput van pagina 2 op Google! – 11 tips voor jouw SEO-optimalisatie
SEO optimalisatie is dat voor jou metagegevens invullen en wat zoekwoorden in de teksten verwerken en klaar? Dat dacht ik vroeger ook.
Maar dan merk je dat jouw website maar ergens op de tweede, derde of zelfs tiende pagina terug te vinden is in de zoekresultaten van Google! Een perfecte verstopplaats om nooit meer gevonden te worden!
What’s in it for you?
Dankzij onderstaande kant en klare checklist voor jouw SEO optimalisatie scoort jouw website wel bij nog steeds de grootste zoekmachine op het wereldwijde web. Let’s get into it:
Blijf op de hoogte van nieuwe e-books, blogs, tips, events, leuke weetjes, … over online marketing en schrijf je in voor de Connection Communication newsletter.
Checklist voor jouw SEO optimalisatie
- Start je pagina met een H1 Titel met daarin het zoekwoord (1)
- Verwerk je zoekwoord minstens 1 maal in je eerste alinea, het liefst in de eerste zin (2)
- Zorg ervoor dat je zoekwoord meerdere keren in je content voorkomt. Gebruik ook breede zoektermen (zinnen), synoniemen & verwante zoekwoorden. (3)
- Zet je zoekwoord één keer in het vet in je eerste alinea. (4)
- Geef je afbeeldingen op de pagina een bestandsnaam en alt-text met het zoekwoord in. Doe dit ook voor je uitgelichte afbeelding. (5)
- Plaats ook je zoekwoord in je tussentitels (H2 en H3) (6)
- Verrijk de inhoud met relevante media. Een goed voorbeeld is zeker YouTube (is ook Google). (7)
- Toon een broodkruimelspoor op je pagina met hierin ook het zoekwoord. (8)
- Zorg voor een zoekmachine vriendelijke url (permalink)(9)
- Schrijf een relevante meta description (idaal een 160 tekens) en relevante title tag.
Dit zijn allemaal “on-page”-elementen. Daarnaast zijn er ook heel wat “off-page” elementen die je kan aanpakken.
Deze vind je, samen met een meer gedetailleerde uitleg van bovenstaande lijst, terug in het GRATIS e-book “SEO en zoekwoorden checklist”.
Blog delen: