Dr. Papikian – Skin Health Clinic
Via een online netwerkpagina kwam ik in contact met Dr. Papikian. De vraag was duidelijk: een professionele website. Dit is ons logo, we willen gouden accenten en willen een welness gevoel en geen klinische omgeving.
De klant koos voor de domeinnaam mp-skin-health.be Mp voor Milena Papikian.
Sidenote: de administratie van de domeinnaam en hosting voer ik ook uit, maar volledig op naam van de klant. Op deze manier is de klant zelf eigenaar van zijn professionele website. Ik werk hiervoor met Easyhost als provider.
Hoe beginnen we aan een professionele website?
Na een korte briefing van de klant voor het opmaken van de offerte van de professionele website volgt een intakegesprek.
Welke elementen zijn voor de klant van belang om op te nemen in de website. Hoe maakt Dr. Papikian het verschil ten opzichte van andere skin health klinieken? …
Daarna ga ik aan de slag met de zoekwoordanalyse. Deze bepaalt de verschillende categoriën/pagina’s die nodig zijn op de website. Ze bepalen mee de wireframe (lees kapstok) van de website.
Aan de slag met die professionele website
Meestal werk ik zelfstandig aan de website. Maar de klant houdt graag de vinger aan de pols. Er werd dus tussendoor regelmatig feedback gegeven. Welke elmenten zijn goed, wat wil de klant nog toevoegen of anders zien?
Uiteindelijk werd de professionele website volledig uitgewerkt tot de look en feel voor de klant juist zaten. De klant koos voor een reservatietool van Posworld om toe te voegen aan de website. Deze pagina werd sober gehouden om de focus op het reserveren niet te verliezen.
De klant wou de website al online plaatsen, terwijl ze zelf hier en daar nog de laatste hand leggen aan enkele inhoudelijke details.
De SEO van de website is natuurlijk ook een belangrijk punt. Zowel de onpage als offpage elementen werden aangepakt, o.a.:
- de titelstructuur
- de metagegevens
- de laadtijd
- backlinks
- …
Dit wordt doorlopend opgevolgd.
Wil jij ook een professionele website?