height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=673140641199303&ev=PageView&noscript=1" /

Eerste Hulp Bij Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden en Privacy Policy op maat mét juridisch advies, maar zonder de hoge advocaatkosten. Daarvoor kan je terecht bij Lander. Een jonge gedreven ondernemer die enkele jaren terug EHBA opstartte. Toen nog Eerste Hulp Bij Aannemers.

Lander contacteerde mij voor het eerst begin 2021: hij had een website nodig en iemand die zijn social media kon doen. Midden 2022 besloot Lander dat hij zijn expertise ook met andere sectoren wou delen.

Met deze verandering en een duidelijke richting om te groeien was het tijd voor een nieuwe wervelwind doorheen de huisstijl en de aanpak naar online zichtbaarheid toe. Tijd voor een re branding!

Connection Communication: case EHBA - re branding

Wie is EHBA nu en waar willen we naartoe met de re branding?

Er werd bij de aanvang in 2021 gekozen voor zwart. Een strak en toen wel hip kleur. Om toch een accent te hebben, kwam de gele kleur naar voor. De ludieke foto’s gaven contrast aan de serieuze materie.

Aangezien EHBA volop aan het groeien is en dit wil blijven doen, willen we ook breder mikken en ook grotere bedrijven overtuigen om EHBA als juridische partner in te schakelen.

We willen dus waarden overbrengen als:

  • vertrouwen
  • correct
  • punctueel
  • op maat
  • expertise

Dat zijn echter waarden die door de huidige huisstijl niet voldoende weerspiegeld werden.

Bovendien is er weinig tot geen concurrentie te vinden met exact hetzelfde concept. Ideaal om enkele duidelijke USP’s uit te spelen die EHBA heeft ten opzichte van de onrechtstreekse concurrentie:

  • expertise van advocaten zonder het hoogdrempelige en zonder de vaak hoge kosten
  • op maat van jouw manier van werken en niet enkel op maat van jouw sector (zoals vele webshops of gratis online tools aanbieden)

Tenslotte zien we kansen in provincies die we voorheen nog niet verkend hadden.

Met duidelijk beschreven doelgroepen, doelstellingen en waarden kon ik aan de slag met de re branding en de strategie voor 2023!

Connection Communication: case EHBA moodboard re branding

Het marketingplan

De basis is gezet. Wat is er nodig om de doelstellingen te bereiken en hoe pakken we dat aan?

  1. Correcte weerspiegeling van de waarden en de USP’

Re branding: ook in website, social media, newsletters, …

Connection Communication: EHBA case - re branding

2. Bereiken van de juiste doelgroepen met de juiste boodschap

Doelgroep type 1:

  • Facebook
  • Belang van Algemene Voorwaarden
  • Ongedwongen networking (voetbalmatch, …)

Doelgroep type 2:

  • LinkedIn
  • Kent het belang, eerder overtuigen EHBA als juridische partner te kiezen
  • Networkingevents

3.

De uitvoering van de strategie en re branding

Het leukste van het geheel is natuurlijk alles uitvoeren en resultaat zien.

De website werd aangepast aan de re branding. Om het vertrouwen te onderstrepen krijgt de website “social proof” elementen (reviews, cases, …). Met FAQ’s is het de bedoeling op voorhand al bezwaren te weerleggen.

De blog gaan we inzetten als leadmagnet  en om extra zoekwoorden te kunnen verwerken en de SEO verder te optimaliseren.

Social media is afgestemd op de doelgroep. Op Facebook communiceren we over het waarom van Algemene Voorwaarden, spelen we in op de bezorgdheden van ondernemers, … Op LinkedIn hebben we het over de expertise van EHBA, de voordelen van een juridische partner op om terug te vallen, … Dit alles zowel organisch als in advertising.

Connection Communication: EHBA case

E-mailmarketing zetten we in voor bestaande klanten voor upselling (men neemt slechts 1 dienst af) en reselling (men kocht bv ooit Algemene Voorwaarden aan, maar zijn die nu nog up to date). Leads informeren we, waarmee we ook terug de expertise van EHBA overbrengen en vertrouwen wekken.

Niet volledig

Dit is uiteraard maar een korte schets van wat deze digitale marketing strategie inhoudt. De strategie wordt binnenkort ook geëvalueerd. Maar zo heb je al een idee. Meer weten voor jouw digitale marketing strategie?

Volg ons

Blijf op de hoogte

error: Deze inhoud is beschermd

Pin It on Pinterest